Wikstrand: – Vi åker upp för att vinna
Publicerad: 2021-10-28
inför match
Luleå HF väntar för Färjestad i kvällens SHL-omgång, där de grönvita vill fortsätta den fina trenden efter två raka hemmasegrar.

– Vi vet vad vi kommer att möta och det är hårt jobb i 60 minuter och lite till om det behövs, säger lagkapten Mikael Wikstrand.

Efter en skakig period hittade laget under förra veckan tillbaka till ett vägvinnande spel. Det resulterade i två raka segrar (Örebro och Timrå) innan det var dags för en ledig söndag. Nu har den nya veckan kommit fram till torsdag och Luleå väntar på bortaplan.

Vad var det som gjorde skillnad förra veckan?

– Vi har snackat ännu mer försvarsspel, sett ännu mer video för att rätta till det som behövdes rättas till. Det är egentligen små saker som vi har justerat, men det gjorde att vi kände en trygghet i det vi gjorde. Kul att det bär frukt och det är ett steg framåt, säger Wikstrand.

Hur jobbar ni för att inte falla tillbaka till det som inte fungerade?

– Det är att fortsätta snacka, fortsätta kolla video. Form är en färskvara och den behöver underhållas. Så det är bara att gnugga vidare och att fortsätta att hjälpa varandra spelmässigt och verbalt på isen.

Luleå idag - vad väntar?

– För att vinna matcher i SHL är det hårt jobb som gäller, oavsett vilka som står på andra sidan. Vi vet vad vi kommer att möta och det är hårt jobb i 60 minuter och lite till om det behövs. För oss gäller det att sätta ett bra försvarspel direkt i matchinledningen. Vi åker upp för att hämta en vinst, avslutar Wikstrand.
{!A}