Kvällens laguppställning
Publicerad: 2020-03-03
inför match
HV71 är alltid en utmaning, så också idag.

– Vi är starka hemma och det ska vi fortsätta vara, säger tränare Johan Pennerborn inför kvällen.

Med tanke på skador och sjukdom i laget så kommer en hel del ändringar i formationerna inför kvällen.
– Det gäller att vi är taktiskt smarta. Samtidigt är det väldigt intressant att få en titt på våra framtidsnamn i skarp SHL-miljö. Vi kan, som jag alltid sagt, bara fokusera på de spelare vi har tillgängliga och det är precis vad vi gör ikväll, säger Pennerborn.

Kvällen bjuder således på en match i matchen mellan bröderna Noah och Lias Andersson. Med som extraforward är landslagskillen från U18, #26 Samuel Eriksson (född -02).

De som av en eller annan anledning inte är spelbara ikväll är:
Michael Lindqvist
Martin Johansson
Jens Westin
Jesper Olofsson
Victor Ejdsell
Gustav Rydahl
Michael Latta

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00.

Bäst odds på alla SHL-matcher hos SHL's huvudpartner Betsson, du hittar alla SHL odds HÄR!