Toppen mot botten
Publicerad: 2018-12-01
Dam
Färjestad BK åker i dag till Skärplinge i Uppland för att möte seriejumbon SHK Hockey Club. Ett ungt och samspelt lag som tränare Rehnberg tror sig veta hur man manövrerar ut.
- Åka mycket skridskor och släppa puck är melodin för dagen, säger Henrik Rehnberg.

Våra damer har gått som tåget i DamEttan Västra och man har inga planer på att ändra kurs. I dag klockan 15.00 släpps pucken mellan våra seriesuveräner och SHK.
– Gör vi det vi kan ska vi vinna men utmaningen är som alltid att leverera när det krävs, säger en blandat säker och ödmjuk tränare.

Mot Västerås senaste vann man med hela 8-3 och siffrorna kunde varit högre menar Rehnberg.
– Vi gör en bra match men kunde absolut göra några mål till. Vi har för vana att gå ner i tempo och tappa lite fokus men i dag ska vi hålla uppe ångan matchen igenom, säger Henrik.

Hur slår man SHK?

– Nycklarna för att lösa upp Skärplinge är att röra på benen och att släppa pucken i rätt läge, menar Henrik som också nämner att jobbet måste göras utan genvägar.

Vi önskar våra damer lycka till och matchen går att följa på stats.swehockey.se DamEttan Västra

Skribent Viktor Algurén