Intressant bortamatch väntar damerna
Publicerad: 2018-10-12
Dam
I morgon åker Färjestads damer norrut för att möta Leksands IF, vilket blir det andra mötet den här säsongen. Förra mötet slutade med seger 3-1 hemma, men nu blir det garanterat tuffare menar tränare Henrik Rehnberg.
– Leksand tillhör på förhand ett av topplagen. Detta blir en utmaning, säger han.

Damerna reser till Dalarna tidigt i morgon bitti, och man gör det med alla spelare tillgängliga. Tjejernas säsong är två omgångar gammal och man är ännu obesegrad. Ett kortare upphåll från seriematcher har inte hindrat laget från att spela träningsmatcher för att ge alla speltid och även tidigt på säsongen få visa vad man går för.
– Förutom mycket matcher och träningar har vi även haft fem av de yngre spelarna på landslagsläger i Hallsberg nyligen vilket är väldigt roligt och ett kvitto på att tjejernas arbete ger resultat, säger Renhberg.

Träningsmatcherna har stärkt laget på alla fronter, såväl fysiskt som mentalt.
– Vi har valt att möta olika pojklag i våra träningsmatcher vilket gjort att vi stärkt det fysiska spelet, säger Rehnberg som hoppas på ett tuff kamp mot Leksand.

Bussen går tidigt lördag morgon. Väl på plats finns det tid för promenad, matchgenomgång och därefter uppvärmning innan nedsläpp klockan 13:00.

Spelplats: Weda Skog Arena i Leksand
Tid: Lördag 13 oktober 13:00