Dam: En dubbel för damerna
Publicerad: 2018-10-20
Dam
Två matcher på två dagar väntar Färjestad Dam. 16:45 idag släpps pucken i Kobbs Arena och för motståndet står SHK Hockey Club.
– Ett ungt och samspelt lag, säger en fokuserad Henrik Rehnberg.

Färjestad går in i matchen med tre raka segrar och inställningen är att segertåget ska fortsätta.
– Utan tvekan. Vi vill vinna varje match och jobbar vi på som i tidigare matcher har vi en bra grund att stå på, förklarar tränare Rehnberg.

SHK Hockey Club, från Skärplinge, är lite okända för laget då de spelade i Stockholmsserien i fjol. – Vi mötte SHK i serien för två år sedan. De är ett ungt lag som spelat ihop en tid tillsammans och ska absolut respekteras, säger Henrik.

Upplänningarna finner vi för stunden i botten av tabellen men i sin senaste match spelade man riktigt bra mot Sandviken trots en svag första period. Rehnberg är dock fast besluten att inga genvägar finns för tre poäng i detta mötet.
– Vi måste spela vår hockey med ett tryggt försvarsspel och ta vara på chanserna vi skapar framåt, säger han.

Förutom denna lördagsmatch har damerna även match imorgon. Då gästar Västerås IK Ungdom, även det i Kobbs Arena, matchstart 16:30.
– Västerås har jag bättre koll på, ett lag vi mött många gånger. Västerås spelar tight hockey, säger Henrik och fortsätter; – Tjejerna ska hålla sig till sitt spel i båda mötena. Vi har en trygg defensiv och skapar lägen framåt. Det är bara att fortsätta på den inslagna vägen, konstaterar Henrik.

Färjestad kryddar truppen med ytterligare fyra spelare och kommer till start med 16 utespelare plus målvakter.
– Det ska bli kul med två tävlingsmatcher på två dagar, detta blir ett bra test för tjejerna, avslutar Henrik som hälsar alla fans välkomna till bägge matcherna.

Lördag

Färjestad BK-SHK Hockey Club