Här är dagens laguppställning
Publicerad: 2019-09-21
inför match
Här är laget som ska ta sig an Brynäs i deras hemmapremiär. En premiär som blir den första matchen i Monitor ERP Arena , som den sedan igår heter. Ett tillskott i truppen sedan i torsdags - Martin Johansson är tillbaka!

Det var ett samlat gäng som lämnade Karlstad strax efter lunch igår för färd mot Gävle. Laget har värmt på plats idag och det är uppåt i lägret.
– Absolut. Sitter just nu och njuter vid en solvägg och ladda för match, säger tränare Johan Pennerborn.

Vad tror du om matchen i eftermiddag?

– Det är deras hemmapremiär i en slutsåld hall, antar jag, så de kommer att komma ut i ett rasande tempo. Det gäller att vi är med från start och är beredda, säger han.

I och med Martins återkomst så skapades en ganska intressant kedja med Johansson som center mellan Gustaf Rydahl och Per Åslund.
– Ja, den ser på papperet mycket intressant ut. Ska bli kul att se vad de kan uträtta tillsammans.

Martin själv är mer sugen än någonsin.
– Åh fan, det är ju min SHL-premiär och jag är så ruskigt taggad inför dagen så du vet inte. Kroppen känns bra och det ska bli fantastiskt att få dra på sig världens finaste tröja igen, säger han.

Han delar rum med Marcus "Lilliz" Nilsson vilket kommer med en del bagage.
– Jag får ju liksom ta hand om honom nu när Nygård är borta, skrattar han.

Humöret är det inga fel på. Nu återstår det bara att att göra en bra match och ta med tre poäng hem till Karlstad.
– Det är det vi går för, avslutar Martin.

Matchen i Monitor ERP Arena startar klockan 15:15 och sänds på Cmore Hockey.
{!A}
{!B}