"Ante" Karlsson: – Vi var ineffektiva!
Publicerad: 2019-03-01
Mora vann hemma med 3-0 mot FBK och segersviten på åtta raka segrar var bruten för Färjestad.
– De fick tidigt 1-0 och spelade skickligt på det, när de gjorde 2-0 i tredje tappade vi allt, säger FBK-tränaren "Ante" Karlsson.

Det började olyckligt för Färjestad borta mot Mora då Markus Svensson tappade in 1-0-pucken redan efter en minut.
– De fick 1-0 lite turligt och kunde sen spela på det och de gjorde det bra, de var starka och höll oss på utsidan, säger FBK-tränaren "Ante" Karlsson.
– Sen spelade vi bra och var värda nåt mål innan paus men deras målvakt klev fram och gjorde bra räddningar.
I andra perioder böljade spelet rejält med målchanser åt båda håll. I början av tredje spelade FBK med fart och fint passningsspel, lite som vi är vana att se dem. Efter åtta minuter hade FBK skapat massor med lägen och det var hela 10-1 i skott.
– Vi tog tag i spelet och spelade mer metodiskt men fick ingen utdelning, vi var ineffektiva, säger "Ante".
Istället kom 2-0 efter 9:36, ett avgörande mål.
– Så var det, vi slarvade vid 2-0-målet och sen tappade vi spelet helt, det var mycket vilja och frustration, säger FBK-tränaren.
– Vi fick inget tryck i spelet efter 2-0-målet.
Det blev 3-0 till slut efter mål i tom kasse i slutsekunderna.

Lite extra plus till någon spelare, trots förlusten?
– Nja, vi förlorar som ett lag idag även om jag tycker att Markus Svensson i mål gjorde många fina räddningar.

– Nu gäller det att äta och sköta om kropparna till matchen imorgon, säger "Ante".
Revanschläge mot Mora hemma i Löfbergs Arena redan imorgon lördag, kl. 18:00.
– Det är det bästa med back-to-back-matcher, det är bara att lägga kvällens match åt sidan och fokusera på matchen imorgon.