Kvällens laguppställning
Publicerad: 2020-11-12
inför match
Efter tvåpoängaren mot Leksand senast sätter nu Pennerborn och gänget sikte på en trea mot serieledaren Frölunda på bortaplan i Scandinavium.

Frölunda kommer till kvällens match efter en tur till Luleå i tisdags, en match som man vann med 2-0. Färjestad fick kriga ordentligt på hemmaplan för att till slut knipa extrapoängen mot Leksand. Trots de jämna siffrorna så skapades det chanser till mer.
– Jag sade det till killarna direkt efter matchen i tisdags att det var en bra arbetsinsats. Vi skapade mycket och även om vi kanske hade velat sätta nån mer puck i mål så tog vi till slut extrapoängen, säger Johan Pennerborn.

Receptet för seger ikväll?

– Att vi är än mer intensiva i allt vi gör på isen. Vi möter ligans för tillfället bästa lag som högst troligt vill ha revansch på oss efter vårt senaste möte. Det gäller som vanligt att vara på tårna från första nedsläpp, säger Pennerborn.

Carl Jakobsson fick utgå i tisdags och finns inte med i dagens match. Han ådrog sig en hjärnskakning och tar nu de steg som måste tas innan han är spelklar igen.
Albin Eriksson tar Jakobssons plats med Bäck och Widerström, medan junioren Linus Johnsson tar plats som extraforward.

Sändningen från matchen i Scandinavium startar klockan 18:30 i Cmore Hockey - nedsläpp är 19:00.

Här är laget för kvällen:

MÅLVAKTER

75 Arvid Holm - (40 Haukeland)

BACKPAR

3 Westin - 71 Virtanen