Genrep inför helgens premiär
Publicerad: 2020-09-15
Försäsong
Ikväll spelas den sista träningsmatchen innan SHL drar igång på lördag. Returmatch mot AIK och i hemmalaget får Lucas Forsell, 17 år, chansen att visa upp sig.

Michael Lindqvist, Daniel Viksten, Oscar Lawner och Albin Eriksson är inte spelbara idag, vilket öppnar för junioren Lucas Forsell.
– En spännande spelare som enligt rapporter från juniorsidan har startat försäsongen på ett fint sätt. Det, sammantaget med det vi själva såg av honom i J20 i helgen, gör att vi tycker att han är värd den här chansen i det läge på säsongen vi är i nu, säger tränare Johan Pennerborn.

Han kommer att få kamera ihop med Nygård och Rydahl vilket torde kunna vara en bra omgivning att debutera i.
– Lite så vi tänker. Att omgivningen ska ge honom ryggrad och trygghet samtidigt som vi inte vill bryta de övriga formationerna, säger han.

Något speciellt fokusområden ikväll?

– Det är som sagt den sista matchen innan premiären och det vi framförallt vill se idag är skärpa över hela banan. Vi är också glada att vi kan få visa upp oss i Cmore som vi vet att många av våra fans har tillgång till. Det är ett stort grönvitt hjärta som gäller från alla håll och kanter, avslutar Pennerborn.

Laget mot AIK

Målvakter

75 Holm (40 Haukeland)

Backpar

3 Westin - 71 Virtanen
33 Johansson - 24 Blum
50 Erixon - 28 Arnesson
65 Mozik - 37 Ginning

Kedjor

11 Nygård - 15 Rydahl - 16 Forsell
14 Ejdsell - 70 Nilsson - 22 Åslund
31 Jakobsson - 44 Peterson - 20 Lycksell
25 Johansson - 27 Bäck - 67 Widerström

Matchen startar klockan 18:00 och sänds på Cmore Hockey.