Födelsedag och jubileumsmatch!
Publicerad: 2022-11-18
Jubileum
10 november fyllde Färjestad Bollklubb 90 år. En aktningsvärd ålder vi kommer att fira tillsammans med en förhoppningsvis utsåld arena när vi tar emot Brynäs IF lördag 19 november.

Förutom att det kommer att spelas en hockeymatch mellan två lag som aldrig varit ur Elitserien/SHL sedan serieomläggningen på 70-talet, så kommer vi också att bjuda på en nostalgisk resa.

Håkan Loob har samlat ett intressant gäng veteraner under rubriken ”90 år med Loob” och kommer att köra ett panelsamtal i entréhallen med start 13:10. De som kommer att finnas med på scenen är ciceron Håkan Loob, Conny Evensson, Rolf Björk, Harald Lückner, Lars Glennert, Greger Artursson, Sture Emanuelsson och Thomas Rundqvist.

Det kommer att bli en historisk vandring från tidiga år till nutid, där Håkan tillsammans med sina gäster kommer att bjuda på anekdoter från sina personliga minnesbanker kopplade till vår klubb.

Genom vårt fina samarbete med Coop och Löfbergs kommer de 1 000 första att bjudas på kaffe och tårta, för vad vore en födelsedag utan det?

Några hålltider för lördagen 19 november:

12:45 Arenan öppnar
13:10 90 år med Loob
14:35 Lagen värmer
14:55 Studio FBK – live från veteranernas egen loge
15:15 Matchstart

Varmt välkomna att fira 90 tillsammans med oss!
{!A}