Dubbelseger för damerna
Publicerad: 2018-10-22
Dam
Full pott och 7-0 i målskillnad blev facit när den västra DamEttan rullade vidare. Färjestad avfärdade SHL Hockey och Västerås inom loppet av 48 timmar och toppar nu tabellen.

De båda gästande lagen är lag i tabellens botten, men det är ett jobb som ska göras och det gjorde Färjesad bra.
– Vi visste att vi skulle få tillbringa mycket tid i anfallszon, och jag tycker att det stämde bra, säger tränare Henrik Rehnberg.

Trots relativt "låga" segersiffror var det aldrig någon fara på taket under helgens båda matcher, även om det första målet mot Västerås på södnagen lät vänta på sig. När den första pucken gått in så lättade det och kan kunde vinna även den andra matchen tämligen komfortabelt.

Nästa uppgift blir svåraste konkurrenten Sandviken på bortaplan. Den matchen spelas lördag 3 november.