Viktig match i kampen om seriesegern
Publicerad: 2019-03-09
inför match
Växjö på bortaplan. En erkänt svår nöt att knäcka.

– Vi fokuserar på att göra den bästa match vi kan göra och på så sätt få med oss poängen, säger Johan Pennerborn.

Efter segermatchen i Örebro i torsdags reste laget hem, övernattade innan en lättare träning på fredagsförmiddagen. Därefter rullade bussen mot Kronoberg.
– Vi kommer att möta ett revanschsuget Växjö som säkert vill göra en mycket bättre insats än deras senaste match. De spelar också för placeringar och vill skaffa sig en så bra position som möjligt inför fortsättningen. Vi kommer att få att göra, säger Pennerborn.

Säsongens tidigare möten har varit idel jämna historier. Varsin seger med uddamålet och en övertidsvinst för Färjestad är facit så långt.
Växjö är, liksom Färjestad, ett lag i god form. 10 av 15 möjliga poäng de senaste fem matcherna samt att man är ligans bästa hemmalag.

Receptet är, enligt Pennerborn, att som alla andra matcher ha ett hållbart spel över 60 minuter.
– Det finns liksom inget annat. Alla lag är bra och Växjö har en mängd skickliga spelare i sitt lag.

Matchen i Vida Arena startar klockan 18:00 och sänds Cmore Hockey.

Kvällens laguppställning:

{!A}