Färjestad går in i ”slutspelsmode” från och med nu
Publicerad: 2019-03-05
inför match
Med endast fem seriematcher kvar av SHL-säsongen 2018-2019 så känns det i luften att det börjar dra ihop sig inför det som komma skall.

På måndagsförmiddagen gick Mattias Hell från det medicinska teamet ut med en uppdatering gällande de skadade spelarna. En bulletin som var kortfattad.
– Nu blir vi lite tråkiga här, men ”slutspelsmodet” är på, så locket är pålagt. Vi kommer att hålla de skador som sker och har skett internt här inne, säger Hell.

Anledningen är att man nu och framöver vill skydda de skadade spelarna gentemot motståndare och på så sätt inte ge några fördelar.

En trevlig nyhet under måndagen var att Alexander Johansson gjorde sin första isträning tillsammans med övriga laget.
– Jättekul. Lite mer folk omkring mig än jag varit van vid senaste tiden. Men nu är det bara att köra på och komma i matchform.

Några matcher den här veckan blir det dock inte tal om.
– Han behöver träningar för att komma in i det, men det är skönt att ha Alex tillbaka, säger Johan Pennerborn som ser en ny tuff utmaning framför sig när Brynäs kommer på besök.
– Brynäs har alltid spelat strukturerat, det är en rivalmatch med allt vad det innebär och de kämpar på sin kant och behöver tre poäng liksom vi gör där vi är i tabellen. Jag vill se samma aggressivitet och intensitet som vi startade med senast. Då ska Brynäs få jobba hårt för att slå oss, säger Pennerborn.

Johan Ryno och Sebastian Erixon saknas i dagens match. Axel Ottosson tar Rynos plats, medan Herman Johansson blir sjunde back då Robin Press även han är indisponibel.

Matchen startar klockan 19:00 i Löfbergs Arena.

Dagens laguppställning

{!A}