Säsongen första besök i huvudstaden väntar
Publicerad: 2019-10-02
inför match
I morgon rullar bussen mot huvudstaden och match på Hovet mot Djurgården. Ett hemmalag som inledde säsongen starkt med tre raka segrar och som för närvarande huserar som trea i tabellen.

Det blir en liten speciell torsdag för förre Djurgårdsspelaren Mikael Ahlén då han innan nedsläpp kommer att tackas av för sina år i Djurgårdströjan.

När väl pucken går i isen så är det två lag som kommer från färska bortaförluster. Djurgården fick resa hem från Gävle med en 3-4 förlust i bagaget och fick dessutom Jacob Josefsson skadad i mötet.
– Det är vänsterfoten som fick en smäll, det känns väldigt tråkigt, säger Djurgårdscentern till Aftonbladet.
Vidare spekuleras det i att Dick Axelsson närmar sig en comeback i DIF-tröjan då Emil Bemström ser ut att starta sin säsong i NHL. Inget lär dock vara aktuellt till morgondagens möte.

I FBK-lägret gnuggas det vidare för att komma upp i det spel man vill spela.
– Vi jobbar mycket med helheten, spelet i alla tre zonerna, att vara synkat i spelet både med och utan puck. Det gäller att fatta smarta beslut där ute på isen, säger Johan Pennerborn vars lag nu går in i en matchtät period med 8 matcher på 17 dagar.
– Blir nog en hel del kortare pass mellan matcherna framöver ett tag, så de här dagarna i den här veckan har varit värdefulla för oss.

Om säsongens första besök på Hovet säger han:
– Jag tror att vi får se ett liknande spel från Djurgården som det Frölunda visade upp i lördags. En pressande hockey och hård forechecking. Jag har en bra känsla inför matchen, avslutar Pennerborn.

Ville Leskinen har deklarerats kurant och finns med i truppen igen.
{!A}
{!B}