Ejdsell: – För dålig utdelning på våra chanser.
Publicerad: 2022-11-24
Eftersnack
Victor Ejdsell var tillbaka efter förkylning och fick spela med Linus Johansson och Daniel Viksten mot Malmö.
– Vi borde ha gjort nåt mer mål helt, klart. Det är kul att lira med dem, det är två bra hockeyspelare, säger Victor.

Mot Malmö fick Victor Ejdsell, efter sin sjukfrånvaro, återgå till en bekant kedjeformation ihop med Linus Johansson och Daniel Viksten.
– Ja, det kändes ganska bra, vi har ju spelat med varandra ett tag, egentligen, säger Victor.
– Vi ville ha en line som vi kunde sätta in hela tiden som kunde ta pucken framåt, vinna kamperna och skapar momentum i matchen. Jag tycker att vi gör det idag, vi borde ha gjort nåt mer mål helt, klart, vi hade chanser för att göra det. Det är kul att lira med dem, det är två bra hockeyspelare.
Du själv, inte minst, hade flera fina lägen?
– Ja, verkligen, två frilägen och tillräckligt med chanser att trycka dit den, säger han.
– Vi vet hur vi vill spela hockey och vet vad det är som gör oss bra och gör oss bra för laget. Vi ska vara starka med pucken och ta den framåt till varje pris och ta det därifrån.
Det fungerade bra från start för er tre?
– Lite svajigt var det, vi vill vara en sån line som visar vägen och tycker att vi spelade bra nästan hela matchen. Gött för "Limpan" (Linus Johansson) att sätta första målet, han har gjort det bra en längre tid och kanske inte fått den utdelning som han förtjänat, berömmer Victor sin lagkapten.
– Vi får fortsätta att nöta så kanske vi kan sätta någon mer puck och ge momentum åt hela laget .
Nu har ni två raka hemmaförluster, en olustig känsla?
– Efter Brynäsmatchen var jag personligen väldigt frustrerad för då tycker jag att hela laget inte ens var på plats, säger FBK-forwarden.
– Idag (mot Malmö) är det en helt annan känsla, vi är tillräckligt bra för att vinna den här matchen. Framför allt är det bra hockey i andra och tredje perioden. Utdelningen där, jag har har ett par frilägen och man får så få chanser att man måste trycka in nån där.
Malmös målvakt Daniel Marmenlind gjorde några ruskigt bra räddningar också?
– Ja, han var lite överalllt idag, medger 27-åringen från Hagfors.
FBK´s vice lagkapten hade extra beröm till sin fjärdelina efter matchen.
– En stor eloge till (Jonathan) Andersen, (Oscar) Lawner och Carl (Jakobsson) idag, de visade vägen på riktigt, de kör och kör, tänker ingenting utan bara framåt, framåt, fantastiskt kul.
Andersen har kommit in i det här på riktigt nu?
– Han spelar en mogen hockey, kloka beslut och är stark med pucken, precis det vi vill ha, berömmer Victor.
Hur kändes det att spela igen efter förkylningen?
– Jag har varit väldigt däckad i ett par dar, försökte i tisdags men när jag kom hem sov jag i fyra timmar, säger Victor.
– Men idag kändes det bra mycket bättre än jag trott, faktiskt. Och det underlättade att spela med "Limpan" och Danne, vi vet var vi har varandra och behöver inte åka på allt.
Nu väntar Örebro hemma på lördag.
– Det blir en jäkla rolig match, hoppas på bra uppslutning här, det brukar det vara, säger han.
– Perfekt kväll för oss att studsa tillbakaoch fortsätta på det vi har ikväll. Vi är som bäst när vi kör, inte vara passiva. Om forwards kör hårt så måste backarna stå upp och pincha så vi får ett tight lag. Då får vi våra kontringar och "turnovers", då är vi bra!.