Serieledningen efter helgens matcher
Publicerad: 2020-10-24
DamEttan
Färjestad tog en skön fullpoängare mot Sandviken i femte raka segern.
– Det är en helt annan matchbild än i matchen mot Örebro. Vi går ut och för matchen i 60 minuter, säger huvudtränare Niclas Malmquist som nu tar helgen som serieledare.

Färjestad kom ut som ett helt annat lag än mot Örebro och fokuset var tydligt. Sandviken tog ledningen i matchen i första perioden i ett powerplay, men det var fortfarande Färjestad som förde matchen. En skön reducering innan periodvilan banade väg för Färjestad att ta ledningen i andra genom lagkaptenen Julia Pettersson. I tredje perioden utökade Färjestad ledningen innan Sandviken kunde reducera. Sandviken spurtade men räckte bara fram till 3-4 och Färjestad kunde åka hem med full poäng.
– Vi gör det vi ska, vi spelar på topp och det är en riktigt skön seger. Det är en genuin laginsats som banar väg för segern idag och det blev en bra avslutning på helgens matcher, sade en glad Niclas Malmqvist.

Nästa match spelar Färjestad hemma mot Leksand den 3 november klockan 19.00.

Akademien Albin Tyllgren