Gereon: – Det är dags för oss nu
Publicerad: 2019-02-26
inför match
Färjestad reser till Skellefteå idag med en enda sak i tanken.

– Vi ska vinna, det är dags för det nu, säger Gereon Dahlgren med de tre senaste matcherna mellan lagen i tankarna.

Efter att ha haft en räcka matcher md full utdelning så blev det ”bara” två pinnar från lördagens match mot Timrå.
– Vi har pratat igenom den matchen, det gjorde vi direkt i går morse när vi sågs. Nu tar vi nytt avstamp mot den här veckan med våra erfarenheter från den förra, säger Dahlgren.

– Vi har påmint varandra om vad det är som gjort att vi ligger där vi ligger i tabellen, och även om vi tog två pinnar i lördags så vet vi att prestationen kanske inte var helt där vi vill vara. Det kan såklart vara en reaktion på den räcka matcher vi spelat nu ett tag där vi fått grym utdelning. Man ska också ge det att Timrå gör en jättebra match och att vi än en gång får bevisat för oss och alla andra att det inte finns några ”lätta lag” i den här ligan. Det är så himla tajt i tabellen och det gäller att hänga i hela vägen ut.

Två förluster på hemmaplan efter förlängning, en under ordinarie tid på bortaplan. Där har vi Färjestads facit när det kommer till mötena med Skellefteå den här säsongen.
– Det är dags att vinna mot Skellefteå nu. Två sura suddenförlusten på hemmaplan och en förlust över full tid där uppe. Matchen i Skellefteå var tidigt i januari då vi fortsatt var gått ansatta av skador och sjukdomar så där gjorde vi en riktigt bra match även om vi fick åka hem tomhänta. Vet att både Oskar Lawner och André Fredriksson var med på 12 forwards den matchen.

Gustav Rydahl är åter klar för spel och matchen idag är också Axel Ottossons sista på sin avstängning så han är spelklar till dubbelmötet med Mora till helgen. Theodor Lennström är kvar hemma (sjuk) och Markus Svensson är även han kvar i Karlstad då han och hans sambo väntar barn i dagarna.

Matchen startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Hockey. {!A}