Lars Appelqvist omvald på årsmötet
Publicerad: 2020-09-07
föreningen
I kväll hölls Färjestad Bollklubbs årsmöte. Det var ett möte med 50 fysiska deltagare samt en mängd som följde mötet digitalt.

– Jag tycker det var ett bra möte, sade ordförande Lars Appelqvist.

Appelqvist var också de som öppnade mötet med att nämna några fina och värmande ord om vår bortgångne vän och kollega, Bo ”Kulon” Lennartsson.
– Han har betytt väldigt mycket för oss i Färjestad, men också för värmländsk ishockey i stort, sade Appelqvist.

Stefan Larsson redogjorde för de förutsättningar, men kanske framförallt, utmaningar Färjestad BK står inför i en värld där väldigt mycket fortfarande är ovisst givet allt som rör Covid-19.
– Budgeten som klubbades igenom är satt utifrån en normalitet. Sedan kommer vi att behöva förändra över tid beroende på vad som händer runt omkring oss och vilka förutsättningar vi kan bedriva verksamheten på, sade Larsson.

Trots det ovissa läget och dystra ekonomiska prognoser så fanns det ändå en positiv anda på mötet.
– Jag tycker det, och vi hoppas också att de som inte var här fysiskt kunde följa mötet på ett bra sätt. Det råder en enorm arbetsvilja i hela föreningen för att ta oss igenom det här på ett så bra sätt vi bara kan. Det glädjer mig, avslutade Lars Appelqvist.

De val som årsmötet hade att ta ställning till var omval av ordförande, där Lars Appelqvist utsågs av årsmöte att fortsätta ytterligare ett år, samt valberedningens förslag till omval av ledamöterna Johan Engström och Patrik Hjelte på två nya år. Dessa omvaldes och styrelsen är således oförändrad sedan förra årsmötet då Anna Sandborgh, Henrik Nilsson och Christian Edwertz har ett år kvar.

Till valberedningens ordförande utsågs Håkan Eliasson att fortsätta sitt mandat. Mats Tågmark och Hans Skantz valdes som ledamöter.

Mattias Eriksson (KPMG) omvaldes som föreningens revisor.
{!A}