AIK på Hovet ikväll
Publicerad: 2020-09-08
Försäsong
Idag har bussen rullat mot huvudstaden för möte med AIK. Ett första av två möten med ”Gnaget” under försäsongen.

– Ja, efter att försäsongsplaneringen spruckit både en och två gånger känns det jättekul att vi fått till de här matcherna med AIK, säger tränare Johan Pennerborn.

Laget är just nu inne i en intensiv träningsperiod.
– Vår tanke är att öka belastningen från måndag till onsdag den här veckan, och att vi stegrar efter det med tanke på vad som skall komma. Men även om vi går mot en premiär i Luleå den 19:e så vill jag att vi lägger kraft och energi på det vi gör för dagen. Allt vi gör i vår vardag har ett syfte så fokus på nuet, säger Pennerborn.

Matchen på Hovet startar klockan 18:00 och sänds via AIK:s egna kanal.
Klicka här för att komma rätt!

Kvällen laguppställning:

Målvakter

40 Haukeland - (30 Eliasson)

Backpar

24 Blum - 33 Johansson
3 Westin - 71 Virtanen
65 Mozik - 50 Erixon
37 Ginning

Kedjor

11 Nygård - 15 Rydahl - 13 Viksten
14 Ejdsell - 70 Nilsson - 22 Åslund
20 Lycksell - 44 Peterson - 31 Jakobsson
25 Johansson - 27 Bäck - 67 Widerström

Michael Lindqvist, Linus Arnesson, Oskar Lawner och Albin Eriksson är inte tillgängliga för spel.
{!A}