VD har ordet
Publicerad: 2022-11-18
Bästa GrönVita vänner!

Hipp, hipp hurra – ja som jag skrev i fredags har det varit och är en vecka i firandets tecken. Författar fredagsbrev sittandes på tåget hem från Stockholm. Under Stockholmsbesöket har det avhandlats SHLs hållbarhetsarbete och ägarforum. Förutom sedvanlig formell agenda på ett ägarforum tre huvudsakliga diskussionsområden, regionala förutsättningar och utveckling, utvecklingen för dam och flickhockey samt europeisk hockeys utveckling. Intressanta, mångfacetterade och i några dimensioner komplexa ämnen.

SIF 100 år och firandet igår med tidernas hockeygala på Avicci Arena var annars Stockholms besökets självklara höjdpunkt. Trevligt att få vara med på och härligt att vår kära sport, - hockey fick stå i rampljuset och tillsammans med Svenska folket fira SIF 100 år. En lång, lång rad av fantastiska människor, upplevelser och prestationer radades upp under kvällen som hade kunnat pågå ännu för att täcka in allt. Fullständigt omöjligt att ranka alla fantastiska händelser, spelare etc. men någon skall till slut stå som vinnare även på en gala. Alla kan i det sammanhanget inte bli nöjda hur man än gör och att vara jury måste ha varit galet svårt. Som ni förstår och säkert också följde i TV sändningen stod dom där ”ögonblicken” jag brukar skriva om som spön i backen. Ögonblicken vi inte vill missa och som vi minns för alltid. Till tidernas ögonblick röstades Torontopublikens stående ovationer till Börje Salming under Canada Cup -76. När Börje med familj kom upp på scenen för att ta emot NHL´s hederpris fanns inte ett torrt öga i Avicci Arena och säkert inte i en enda TV-soffa runt om i landet heller. Svårt att ta in och intrycken så många att det kommer ta lite tid att sortera dem alla. En fin hyllning till en fantastisk person som betytt mycket för många. Jag ska inte räkna upp alla priser och spelare men Kim Martin vald till tidernas spelare på damsidan värmde lite extra. Viktigt med bra förebilder för unga tjejer och Kim med fler är viktiga för inte minst just det. För min del kunde våra fantastiska grönvita företrädare med Håkan Loob i spetsen ha fått ta hem alla priser. Det dom stått för och presterat kvalificerar väl i sammanhanget. Hela kvällen i Svensk Hockeys tecken för symbolisera veckans ”Framåt Och Uppåt – Tillsammans”.

Medlemsmöte i måndags kväll med 70-80 personer på plats och ett 150 tal från landets alla hörn som deltog digitalt. En höjdpunkt att få dela en stund med våra medlemmar, ge lite information om aktuella frågor i föreningen, svara på frågor efter bästa förmåga men framförallt – ett gött grönvitt mingel. Det händer ju som bekant väldigt mycket hela tiden i vår verksamhet och den här typen av möten är ett sätt för oss att dela information och inte minst få inspel tillbaka från er medlemmar.

En ”sold out” Löfbergs Arena välkomnar er imorgon att fira Färjestad BK -90 år. Jag har som mantra och utryck att ”hela livet går ut på att ha roligt” och i det ingår såklart att fira det som firas kan. Slår ett slag för att vara där i lite extra god tid imorgon. Jag längtar redan nu till att få välkomna er alla.

Jag fortsätter veckans trevlighetstema och bara tåget behagar rulla in på stationen är nästa mål Råtorp för trevligt umgänge med familjen Magnusson.

Vi ses imorgon i Löfbergs Arena!

Hockeyhälsningar, Stefan

VD Stefan Larsson