Hockey-Sverige i ny kamp för livet
Publicerad: 2018-12-14
Tobiasregistret
Förra säsongen hjälpte vi Tobiasregistret växa med hela 10 827 nya givare av blodstamceller. Nu fortsätter kampen, kom på matchen 19/12!

Nu möts hockey-Sverige i ännu en kamp för livet!

I rinken är det tuffa tag. Men när det gäller att rädda liv spelar vi alla i samma lag. Förra säsongen samlades hela SHL i Kampen för livet. Tillsammans hjälpte vi Tobiasregistret att växa med hela 10 827 nya givare av blodstamceller.

19/12 fortsätter vi Kampen för livet!

Varje dag drabbas någon i Sverige av leukemi eller annan sjukdom som kan behandlas med blodstamceller. Att hitta en passande givare i registret för blodstamsceller är ofta deras enda chans att överleva. Därför fortsätter vi att kämpa för att Tobiasregistret ska växa med ännu fler möjliga givare. Den 19/12 tillägnar vi hemmamatchen mot Örebro till Tobiasregistret, för att sprida informationen till alla våra supporters och få ännu fler att anmäla sig.

VAD ÄR TOBIASREGISTRET?

• Tobiasregistret är det svenska registret för givare av blodstamceller.
• Genom registret kan den som behöver en blodstamcellstransplantation hitta en lämplig givare.
• Idag har Tobiasregistret över 120 000 registrerade givare. Förhoppningen är att bli dubbelt så många för att kunna hjälpa ännu fler.

Gå med i Tobiasregistret!

En dag kanske det är du som är den där enda givaren som matchar.

Färjestad BK