Inför Örebro: Press tillbaka ikväll
Publicerad: 2018-10-18
inför match
Efter några goda insatser utan önskad utdelning är det ikväll dags för nästa utmaning - Örebro på bortaplan.

– Vi går som alltid för tre poäng, säger tränare Johan Pennerborn.

Med lördagsmatchen mot Frölunda i färskt minne så kan det så klart tyckas att det skulle ha blivit någon eller några fler poäng med från den matchen. Nu blev det noll.
– Det är inget snack om den saken, vi behöver börja vinna hockeymatcher. Vägen dit går genom hårt arbete och en vilja att göra allt för laget. Det tycker jag vi har visat de senaste matcherna, men vi har inte fått utdelning, säger Pennerborn.

Inför matchen i Örebro stuvar man om en aning i kedjorna.
– Vi behöver få igång mer folk. Karlstadkedjan med Rydahl, Steen och Fabian Zetterlund hade ett bra driv senast och visade vägen. Vi ändrade om lite i de andra kedjorna under matchens gång senast och tyckte att vi såg något att jobba vidare med. De här tre flyttar vi dock inte på i dagsläget, säger Pennerborn.

En av förändringarna blir att Robin Press går in som en av sju backar, och att han kommer att få en viktig roll i powerplay.
– Robin är ”rightare” och det är värdefullt i den spelformen. Han har gnuggat på bra senaste veckan, med mycket egen träning efter våra pass så han kommer väl rustad till kvällens match.