Inför Örebro: Kort resa men tuff utmaning
Publicerad: 2019-03-07
inför match
Örebro på bortaplan. Den kortaste resan, men i dagsläget den kanske tuffaste utmaningen.

– Örebro är ett av ligans hetaste lag just nu, säger tränare Johan Pennerborn.

Mycket har hänt sedan lagen möttes senast. Då vann Färjestad med förkrossande 7-1 hemma i Löfbergs Arena. Siffror som Johan Pennerborn inte tror blir aktuella ikväll.
– Nej knappast. Örebro är ett av ligans hetaste lag just nu så vi kommer att få göra en ruskigt bra match för att nå det resultat vi vill.

Sett över de fem senaste matcherna har Färjestad och Örebro tagit lika många poäng (11) och i tabellen kämpar Örebro för att ta sig upp på en plats som ger ett vidare spel efter omgång 52.
– Örebro har ett bra material. Nu har de fått ordning på saker och ting och vinner matcher igen. Vi får se upp helt enkelt, säger Pennerborn som till kvällens match åter kan räkna in Johan Ryno bland spelarna.
– Ja, Johan kan spela. Däremot får vi vänta lite med Sebastian Erixon. Vi vill inte riskera något så han får vila. Det ska inte vara någon längre frånvaro där, säger han.
Även Robin Press är hemma, indisponibel. Albert Johansson tar platsen som sjunde back

Matchen i Behrn Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Live.

Kvällens laguppställning:

{!A}