”JFK”: – Jag kommer till en väldigt anrik förening
Publicerad: 2021-01-06
snack
Efter en tyngre höst vänder nu Jakob Forsbacka-Karlsson sina blickar mot Värmland för en ”omstart”.

– Det har varit en lite tung höst och jag ser fram emot att få komma till Karlstad, säger han.

För att få en omstart i sin än så länge unga karriär byter nu ”JFK” Växjö för Färjestad. Ett byte som han ser fram emot.
– Det hela känns jättebra. Hösten har varit tung och jag har fått sitta på läktaren i vissa matcher. Man vill ju vara med och spela. När min agent hörde av sig och berättade att det fanns ett intresse och en möjlighet i Färjestad så bestämde jag mig, säger han.

Känner du någon i laget sedan tidigare?

– Faktiskt inte. Det jag vet är ju att jag kommer till en väldigt anrik förening och ett lag som jag tycker spelar väldigt rolig ishockey. Jag har också hört väldigt mycket bra saker om organisationen som helhet så det känns spännande.

Vad känner du att du själv kan komma att bidra med?

– Jag ser mig själv som en tvåvägsspelare. Min målsättning är att komma in och bidra med ett stort hjärta och ett hårt arbete för att på så sätt hjälpa laget att vinna matcher. Förhoppningsvis med start redan i morgon, avslutar han.