J20: Hockeyfest i Karlstad
Publicerad: 2018-11-02
Junior
Då är det återigen dags för en fullspäckad matchhelg med start ikväll när killarna i Färjestad J20 gästas av Frölunda HC i Löfbergs Arena.
– Inspirerande att ta emot lag vi jagar, säger tränare Markus Karlsson.

Färjestad BK kommer senast från en helg med blandade resultat. Summan av bortaturnén blev fem tagna poäng av nio möjliga och för tillfället ligger man på en femte plats i tabellen. Till helgen som kommer gästas man förutom av Frölunda HC även av Jönköpingslaget HV-71. Två lag som båda ligger före Färjestad i tabellen, tvåa respektive tre. Något tränare Markus Karlsson ser som inspirerande.
– Alltid kul att spela dessa matcher, säger han.

Det har varit ett glatt gäng som tränat under veckan inför helgens utmaning. Bra intensitet bland grabbarna som är laddade för kommande match. Utöver det har tränarstaben noggrant analyserat matcherna ifrån helgen som var för att kunna slipa på viktiga detaljer.
– Frölunda och HV är spelskickliga. Möjlighet till en rolig hockey, säger Karlsson.

Värt att nämna är att J20 laget hade med hela fem (!) killar i gårdagens a-lagsmatch mot Skellefteå AIK. Vilka som kör vidare med a-laget under helgen och vilka som kommer tillbaka till J20 är ännu inte bestämt.
– Vi kör på oavsett vad, säger en bestämd tränare.

Karlsson avslutar med att hälsa alla välkomna till helgens matcher och utlovar kamp mellan rivalerna. Väl mött i hallarna!

Helgens matcher:

Fredag 19:00 - Färjestad BK - Frölunda HC i Löfbergs Arena