Fortsatt jubel för damerna
Publicerad: 2019-01-21
dam
Färjestad BK är i fortsatt serietopp. Ett sent avgörande bärgade ännu en seger, den här gången borta mot Leksand där siffrorna till slut skrevs till 3-1 i FBK-favör.

Färjestad fick en drömöppning på matchen mot Leksand, Maree Dijkema inledde målskyttet redan efter tre minuter. Ett mål som skulle följas av ev en längre måltorka i matchen.

Leksands kvittering kom med tre minuter kvar av andra perioden, och det täta läget fortsatte en bra bit in slutperioden. Med dryga två minuter kvar av matchen slog Maree Dijkema till igen och skickade in sitt och lagets andra mål för kvällen.

Leksand tog ut målvakte för att kunna nå en kvittering, men det slut6ade istället med att Julia Pettersson fastställde slutresultatet till 3-1 genom ett mål i öppen kasse.

Färjestad har tagit två jämna segrar i rad mot först Sandviken och nu Leksand, och har efter helgens match ett försprång på åtta poäng till tvåan Sandviken.