Två revanschsugna lag i hett möte
Publicerad: 2020-01-17
inför match
Frölunda gick på pumpen i Oskarshamn, och Färjestad var tama i två perioder men lyckades fixa en poäng i Gävle igår. I morgon drabbar lagen samman i ett utsålt Scandinavium.

Färjestad gjorde ingen lysande insats under de 40 första minuterna i Gävle igår. Resterande del av matchen var dock av en annan kaliber.
– Om vi kan ta med oss insatsen som vi hade i den tredje perioden igår in i matchen i morgon har vi goda chanser att åka hem med poäng, säger Johan Pennerborn som för övrigt ser fram emot morgondagens match.

– En lördagsmatch i en utsåld arena är alltid häftigt. Mötena med Frölunda brukar vara något lite extra och det blir säkert så i morgon också, säger Pennerborn som kan räkna in en skadefri trupp till lördagsmatchen.
– Vi är på väg mot Göteborg nu och det blir samma trupp som i Gävle. Hur vi sen formerar laget återkommer jag till under morgondagen, hälsar han.

Efter att ha avancerat förbi Luleå till finalen i CHL fortsatte Frölunda söderut på torsdagen - till Oskarshamn. Väl där blev det ingen trevlig kväll för göteborgarna. Hemmalaget kunde ta ännu en fin hemmaskalp i och med sin 5-1 seger.
– Det är ett konstigt jobb jag har. För två dagar sedan så stod jag nästan tårögd i Luleå och berömde killarnas laganda och moral, och så kommer det här i dag. Det vänder snabbt, konstaterade Frölundatränaren Roger Rönnberg i Cmore efter slutsignalen.

Räkna med två lag som vill göra en mycket bättre insats än sina tidigare matcher. Pucken släpps klockan 15:15 och matchen sänds på Cmore Hockey samt TV4.