Kapten Wikstrand laddar för morgondagen
Publicerad: 2018-10-19
inför match
Tre sköna poäng med hem från Örebro. En del saker som inte fungerat förut fungerade. Nu vill Mikael Wikstrand se ännu en bra insats.

– Djurgården hemma i Löfbergs Arena en lördag. Där finns alla förutsättningar för en bra match, säger han.

Två mål i powerplay fram till gårdagens match. Igår, två i samma match.
– Det var ju en av sakerna som var bra igår. Att vi fick sätta två puckar i powerplay. Vi har ju spelat bra i powerplay tidigare men inte fått in pucken, så det var riktigt skönt, säger han.

Wikstrand var en av målskyttarna i powerplay igår. En ”dragare” från blå letade sig fram genom högen av människor och satt högt upp i nätet.
– Haha, ja den var mäktig, skrattar han.

Nu väntar ännu en hockeyfest i Löfbergs Arena när Djurgården kommer på besök.
– De har gått bra hittills och är av många tippade att gå väldigt långt den här säsongen. Men vi är också ett bra lag och med tanke på att vi tar kliv varje match nu så kommer Djurgården att få slita rejält om de ska få med sig något hem från vår arena.

Wikstrand tycker att laget spelat ganska bra hockey sedan vinsten hemma mot Linköping, men där utdelningen uteblivit.
– Mot Mora hade vi matchen men fick bara med oss en poäng, Frölunda hemma senast tycker jag vi skulle ha vunnit med tanke på att vi spelade väldigt bra, men det var det där med effektiviteten. Att vi satte sex puckar igår var skönt på många sätt. Kul att en sån som Jeppe Olofsson satte två också, Viksten hade väl tre assist osv. Det var många som fick mycket gjort igår så nu hoppas vi att det släpper rejält i morgon, säger lagkaptenen.

Det finns fortfarande lite biljetter kvar till morgondagens match, och vikten av att ha sin arena i ryggen är större än vad folk kanske tror.
– Att som i morgon få åka in i en välfylld arena och känna trycket från publiken är något som skickar in massor av energi i laget, så är det bara. Senaste matchen här hemma var riktigt rolig att spela, dels för att det var två lag som ville köra, men också för att det var ett skönt tryck i arenan. Känns som om det kan bli en liknande historia i morgon mellan två klassiska rivaler, menar han.

Fram till nedsläpp så går allt enligt de vanliga rutinerna.
– Det är en fin eftermiddag i Karlstad idag så det blir nog en skön promenad tillsammans med vovven och sen bara häng i soffan och se nåt på tv. I morgon värmer vi som vanligt och sen är det bara hem och ladda för match.

Om du inte redan säkrat din biljett till morgondagens match så är det bara att klicka på den här länken.
– Det är så mycket roligare att vinna hockeymatcher än tvärsom. Att sedan få göra det tillsammans med våra supporters hemma i vår egen arena, ja då blir inte en lördagskväll så mycket bättre, avslutar Wikstrand.