Tuff start på det nya året
Publicerad: 2019-01-05
inför match
Det väntar en tuff uppgift för Johan Pennerborn och hans gäng då 2019 startar på bortaplan i Skellefteå.

– Hårt jobb och en bra hockey är våra nycklar ikväll, säger han.

Förutsättningarna hade kunnat vara något bättre. Förutom långtidsskadade Alexander Johansson, Per Åslund och Sebastian Erixon har även Markus Svensson, Martin Johansson, Linus Johansson, Michael Lindqvist och Fabian Zetterlund av olika orsaker fått kasta in handduken till dagens match.
– 2018 var knivigt och 2019 börjar på samma sätt, sade Pennerborn till VF igår.

I vanlig ordning väljer han istället att fokusera på de som kan spela och kvällens recept till framgång är ganska enkelt.
– Först och främst ska vi spela en bra hockey och försöka få med oss tre poäng hem. Vi måste få stopp på deras anstormning och göra en bra defensiv insats, säger Pennerborn.

Juniorerna Oskar Lawner och André Fredriksson åker med och bildar en kedja med Alexander Reichenberg. Isak Wallin backar upp på målvaktssidan.

Matchen startar klockan 18:00 och sänds på Cmore Live.

Laget ikväll:

Målvakter

35 Adam Werner (20 Isak Wallin)

Backpar

3 Westin - 71 Virtanen