Auktion till förmån för Tobias Forsbergs insamlingsstiftelse
Publicerad: 2019-10-11
Auktion
Igår möttes Färjestad och Leksand i en spännande match. Pelle Prestberg och Thomas Rhodin har ett förflutet i båda klubbarna och de auktionerar nu ut tröjor och biljetter till förmån för Tobias Forsbergs insamlingsstiftelse.

Det har väl inte ingått någon hockeyälskare vad Leksands Tobias Forsberg råkat ut för. Pelle Prestberg spelade med Tobias under sina år i Leksand och var även med och spelade ”En match för livet” under hösten. Nu auktionerar han ut sin matchtröja där pengarna oavkortat går till insamlingsstiftelsen.

– Såklart så känns det extra mycket när en vän och gammal lagkamrat råkar ut för en sådan skada. Kan jag göra något för att hjälpa till så vill jag gärna göra det, säger Prestberg.

Med i ”auktionspaketet” finns även en signerad Färjestadströja, samt två biljetter till lagens nästa möte i Löfbergs Arena. Den matchen spelas 30 januari 2020.
– Eftersom det är en auktion där alla intäkter går till stiftelsen så hoppas både jag och Thomas att det här blir riktigt dyra tröjor och biljetter, säger Prestberg.

Klicka här för att lägga ditt bud!