Färjestad laddar för revansch direkt
Publicerad: 2019-03-02
inför match
Efter att ha blivit kollade rullade laget mot Karlstad i natten. Strax innan halv två var bussen utanför Löfbergs Arena igen.
– Hem och sova lite innan vi återvänder för lördagsmatchen, sade Ante Karlsson vid återkomsten till Karlstad i natt.

Det blev en tråkig fredag i Dalarna. Ett snabbt ledningsmål efter en minut i första perioden satte tonen för resten av matchen. Färjestad hade mycket puck men lyckades inte överlista Moras för dagen fenomenale målvakt Janne Juvonen.

– Nu gäller det för killarna att äta, sköta kropparna och glömma den hör matchen och fokusera på det som kommer lördag kväll, menar Ante Karlsson.

– Vi kom inte upp i den standard vi vill. Det måste vi i morgon, det är helt klart. Att sedan få åka in hemma, i för vår egen publik, ger oss extra energi. De är vår sjätte spelare, sade Joakim Nygård efter fredagskvällen i Mora.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 18:00

Dagens laguppställning: