Inför: Höstens första match
Publicerad: 2020-08-13
försäsong
Kvällens match blir höstens första för Färjestad BK. Hemmalaget VIK har en match i benen då de i tisdags slog Örebro hemma med 2-0.

– Det ska bli kul med match, säger Johan Pennerborn.

Till matchen ikväll tar Pennerborn och gänget med sig två juniorer. Det är Linus Jonsson (född -01) och Noah Andersson (född -02) som får chansen att visa upp sig då Oskar Lawner, Michael Lindqvist, Victor Ejdsell och Gustav Rydahl alla är indisponibla.
– Det är alltid trevligt när vi kan ge våra unga killar chansen att visa upp sig, säger Pennerborn som tidigare i veckan uttryckte sin nyfikenhet inför höstens första match.
– Det är den första matchen för hösten och vi kan inte räkna med några stordåd, vilket vi heller inte är ute efter. Däremot är vi nyfikna på att se lite detaljer från vårt grundspel som vi nöter på under våra träningspass. Det är väl mer däråt vårt fokus ligger i dagsläget.

Matchen i ABB Arena startar klockan 18:00 och kan ses via SportExpressen Live.

Laget ikväll:

Måkvakter

40 Henrik Haukeland (75 Arvid Holm)

Backpar

3 Jens Westin - 71 Jesse Virtanen