Nya arenadirektiv för 2020
Publicerad: 2019-12-30
arenan
I en strävan efter en bättre arbetsmiljö för vår personal och alla ideella krafter som finns i och kring vår arena vid matcher och andra arrangemang kommer det att bli förändringar under 2020.

Den största skillnaden är att möjligheten till en speciell rökruta tas bort helt. Med rådande bestämmelser behöver en sådan yta finnas en bit från arenan, samt att den behöver bemannas med vakter. Den möjligheten kommer att försvinna per den 1 januari 2020.

– I och med det här gör vi Löfbergs Arena till en helt rökfri zon vid våra arrangemang, säger Helen Högberg kommersiell chef i Färjestad BK.

Det kommer således inte att vara möjligt att under en match eller annat arrangemang lämna arenan och sedan kunna komma tillbaka in.

Läs mer om den nya lagstiftningen hos Folkhälsomyndigheten: Nya regler om rökfria utomhusmiljöer