Superhelgen inleds med klassiskt rivalmöte
Publicerad: 2019-02-15
inför match
HV71 idag och Linköping på lördag - där har vi helgens meny i Löfbergs Arena!

– Skönt att vi får spela inför landets bästa publik igen, säger tränare Johan Pennerborn.

I ryggen på målkalaset i Malmö i tisdags vänds nu blickar och fokus mot fredagskvällens möte med rivalerna HV71. Gästerna har sedan tränarbytet radat upp segrar och klättrat rejält i tabellen.
– HV är bra och har rättat till sitt spel rejält under resans gång tycker jag. Det vi pratat om sedan tisdagens match är att vi måste tajta till vår defensiv. Framåt ligger vi bra med. Vi har ändå gjort 16 mål de senaste tre matcherna och mål vill vi ju fortsätta att göra. Vi ska fortsätta att vara ödmjuka inför varenda uppgift som väntar, hemma som borta. Ingen match är enkel och vi måste gå fullt i varje byte, säger Pennerborn.

Till fredagens match blir det några justeringar i laget. Axel Ottosson avtjänar sin första match (av fem) på sin avstängning och i hans ställe kliver Carl Jakobsson in. Mikael Wikstrand kommer även han till spel.

På lördag kväll, 25 timmar efter nedsläpp på fredagskvällen, väntar Linköping i Löfbergs Arena.
– Det tar vi i môra. Fredag och HV först, ler Pennerborn.

Laget för kvällen:

Kvällens lag