Ispremiär inför storpublik
Publicerad: 2018-08-06
Ispremiär
Uppskattningsvis 2800 hade sökt sig till svalkan i Löfbergs Arena för att bevittna lagets första gemensamma isträning.
– Helt otroligt så mycket folk det kom. Jättekul, sade ett av nyförvärven, Axel Ottosson, efter passet.

Portarna öppnades klockan 17:00, och redan då fylldes fylldes entréhallen upp. Mattias Westman höll uppsnack från scen där Maciej Szwoch och Peter Jakobsson berättade som sina förväntningar inför den kommande säsongen.
Strax innan 18 äntrade spelarna isen och alla presenterades individuellt. Därefter följde några passningsövningar, blandat med en och annan skridskoövning. Allt avslutades med spel och straffar. Snabb dusch för spelarna innan de mötte fansen i entréhallen för mingel, bilder och autografer.
– Hoppas att alla var nöjde när de gick hem. Vi är både nöjda och lite överväldigade av intresset ikväll. Det finns ett sug efter Färjestad, det är helt klart, summerade Mattias Westman som var det som koordinerade arrangemanget.

Varje besökare fick varsin lott där man var med i utlottningen av tre signerade matchtröjor. En av tröjorna saknar fortfarande sin ägare, så har du lotten kvar och det står 64346 på den så kontakta Kundcenter på 054-223300 eller via e-post, [email protected].

Fler bilder från ispremiären finns att se på Fotobloggen.

Stort tack till alla som besökte oss ikväll!