Ett Grönvitt Hjärta
Publicerad: 2020-09-11
Grönvitt hjärta
För dig. För mig. För oss. Ett grönvitt hjärta är ett sätt att sträcka fram en hjälpande hand. Ett sätt att bry sig och ett sätt att visa engagemang. I svåra tider behöver vi varann där vi tillsammans tar dag för dag, match för match.

Ett grönvitt hjärta är att stötta med en femtiolapp till våra matcher, hemma som borta. Ett stöd som gör skillnad på många olika sätt! Ett grönvitt hjärta är också ett sätt för dig och för mig att fortsatt vara en del av Färjestad BK trots de restriktioner som följer i spåren av pandemin.

TILLSAMMANS FÖR ETT GRÖNVITT HJÄRTA

Vi är många som känner att vi har det.
Det smärtar oss att vi just nu inte har möjligheten att ses på det sätt som vi brukar – i ett kokande Löfbergs Arena.

Vi vet alla vid det här laget vad Covid-19 ställt till med. Hos oss, hos våra supporters, våra partners och i hela världen. Ingenting är sig likt.
Och nu när vi närmar oss en av höstens höjdpunkter, så är det på ett sätt så långt ifrån det vi alla önskar det går att komma. En hemmapremiär utan sällskap av er 8 250 läktarhjältar är vad det är och blir vad det blir. Det blir i alla fall inte som det brukar.

Våra medlemmar fick siffrorna svart på vitt vid vårt årsmöte.
Färjestad BK har en stabil ekonomi, men utan intäkter går det fort åt fel håll. Intäkterna från allt matchrelaterat är den största delen av de intäktsben vi står på, och när vi inte kan få välkomna er till vår arena, ja ni förstår själva. Det blir svårt.

Här vill vi lyfta på hatten till alla ni som skickat in förslag på hur vi skulle kunna göra för att skapa nya intäkter – och ni är många! Det visar på ett stort grönvitt hjärta.

När nu säsongen närmar sig med stormsteg vill vi presentera vår idé. Vi kommer att erbjuda ”soffbiljetter” till våra matcher. Då kan den som vill stötta Färjestad BK med en femtiolapp vid både hemma som bortamatch. Men vi vill ju inte bara ta emot de bidrag som kan tänkas komma utan att ge något tillbaka.

Inför varje match, där restriktionerna förhindrar oss från att ses, kommer vi att erbjuda ett hockeymagasin online där vi ska försöka leverera intressanta inslag, analyser och en massa bra hockeysnack. Vi kommer att ha utlottningar på allt från lunch i The Locker Room, souvenirer eller ett videosamtal med någon i laget efter en match.

Så har du ett grönvitt hjärta och känner att du har möjlighet att bidra, gå då in på http://f.fbk.se/gronvitthjarta och välj vilken/vilka matcher du känner lite extra för. Matcher som du kanske hade varit på plats i Löfbergs Arena och matcher där du känner att du vill vara en del av laget trots att du fysiskt inte kan vara på plats och göra skillnad. Du kan göra skillnad ändå!

Tillsammans mot framtiden!

Färjestad BK