Avancemang och gruppseger på spel
Publicerad: 2022-10-04
CHL
Idag tar Färjestad BK emot polska Comarch Cracovia i den femte rundan av CHL:s gruppspel. Vinst ikväll och avancemang från gruppen är klart.

Inför de avslutande två omgångarna i CHL står Färjestad på nio poäng, lika många som tyska Straubing. Straubing har sina möten med Villach kvar, medan vi ska ta oss an de rödvita från Krakow.

– Det kan vara en lurig match. Jag tror kanske inte att Cracovia kommer hit med tron om att de ska spela ut oss, men de kommer att kämpa, dra ner på tempot och försöka förstöra för oss. Vi ska inte göra annat än att lägga ner en jäkla energi för att vinna ikväll, menar Victor Ejdsell.

Förutsättningarna inför kvällen är enkla. Vid seger är Färjestad klara för nästa runda, vilket också gäller för Straubing. Den avslutande rundan nästa vecka kommer då att avgöra vem som vinner gruppen och får möta en grupptvåa i nästa runda.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:05 och du kan köpa dina biljetter via länken nedan.

Varmt välkomna!
{!A}