Pennan: – Jag vill se hundra procent fokus
Publicerad: 2019-02-22
inför match
Toppen mot botten. Risk för underskattning?

– Inte en chans. Det finns inga lätta matcher i SHL, säger tränare Johan Pennerborn.

Efter storsegern borta mot Rögle är det åter dags för hemmamatch i en fullsatt hemmaborg. Tabelljumbon Timrå kommer på besök, och trots att de båda lagens formkurvor pekar åt helt olika håll ser Pennerborn matchen i morgon som ännu en svår utmaning.
– Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Det finns inga lätta matcher i SHL. Är man inte med från start så straffas man. Då spelar formkurvor mindre roll.

Det är de små detaljerna som gjort att Färjestad på slutet har gått som tåget.
– Att göra allt i varje byte. Att komma ihåg vad vi gör i det dagliga som i sin tur gör att vi vinner matcher. Att vi alltid är påkopplade till hundra procent oavsett hemmamatch eller bortamatch eller motstånd. Det har vi fått till nu på slutet och därför gäller det att fortsätta jobba hårt och att vara ödmjuk inför uppgiften, säger han.

Ett flertal spelare som saknades senast mot Rögle finns tillgängliga för spel i morgon. Marlus Svensson, Mikael Wikstrand, Alexander Reichenberg och möjligtvis också Martin Johansson.
– Känns bra såklart. Nu får vi en konkurrenssituation i laget där det verkligen gäller att man gör allt och lite till för att vara med. När det gäller Martin så får vi kolla hur han känner det, men det finns hopp att han ska kunna vara med i morgon.

Vad vill du se från laget i morgon eftermiddag?

– Jag vill se hundra procent fokus. Jag vill se oss göra en bra insats över 60 minuter. Vad det sedan står på tavlan får vi ta efteråt. Vi vet att det återigen kommer att vara massor av publik i arenan och vi vill ge dom och oss själva en bra match. Senaste hemmamatcherna har varit helt fantastiska och killarna i laget har vittnat om hur enkelt det blir att åka de där extra skären, att sätta en extratackling. Vår publik skjuter till massor av energi in i laget. En ynnest att få jobba och verka i en sådan miljö, avslutar Pennerborn.