Dam: Ny seger och fortfarande obesegrade
Publicerad: 2019-01-06
Dam
En till siffrorna komfortabel seger borta mot SHK på lördagen. En match som slutade slutade 5-1 (1-1, 2-0, 2-0) med FBK-siffrorna först.

Trots att FBK hade spelövertaget så var det hemmalaget som satte första pucken i nät efter fem minuters spel.
– När vi vinner skotten med 19-1 och de gör mål på ett ströanfall så ser man enkelt vad vi behöver jobba med - effektiviteten, säger tränare Henrik Rehnberg.

Nu var det aldrig någon fara på taket då hans gäng trummade på matchen igenom. Innan matchen var slut hade Ella Albinsson gjort två, Nachi Fujimoto stängde matchen med sitt 4-1 och lagkapten slog den slutgiltiga spiken i kistan när hon fastställde resultatet till 5-1.

Klar etta i tabellen med 34 poäng, åtta före tvåan Sandviken, och ett kvalspel till SDHL väntar.
– Gör vi vad vi ska i slutet av serien så är vi där, säger Rehnberg.

I kvalet möts ettan i västra ettan motsvarande etta i norrserien. Öst och syd tar hand om den andra kvalsemifinalen. Vinnaren ur respektive matchserie möter sedan lag 9-10 i SDHL om en plats i högsta serien.