Erixon: Sur förlust!
Publicerad: 2018-09-27
Eftersnack
Det var besviket i FBK-lägret efter 0-1-förlusten borta mot Timrå.
– Surt men ändå ett steg framåt jämfört med senast, säger FBK-backen Sebastian Erixon.

Det var lite speciellt för FBK-backen Sebastian Erixon att spela borta mot Timrå. Han lämnade klubben han växt upp med 2013 då laget trillade ut SHL och gick till Växjö. Han hamnade i Färjestad och mötte ikväll för första gången sitt gamla lag i SHL-sammanhang. Och det slutade med en tung 0-1-förlust.
– Surt men ändå ett steg framåt jämfört med senast, säger "Sebbe".

Det var full fart från start och efter dryga minuten hade "Sebbe" själv ett jättelåge att trycka in ledningsmålet.
– Ja, jag fick åka in mot mål och såg luckan i första krysset men jag tror att pucken tog på klubbskaftet, han hade lite tur där.
Timråmålvakten Niklas Svedberg hade kanske lite tur just i den situationen men visade sig vara en vägg hela matchen då han höll nollan.
FBK gjorde en betydligt bättre match mot Timrå jämfört med 1-4-förlusten nere i Malmö i lördags.
– Ett steg framåt, helt klart, vi var lite rejälare runt linjerna idag, var mer noggranna, säger 29-åringen.
– Men vi måste ju göra mål framåt, börja producera. Vi måste skapa lite mer oreda framför deras mål.
Så är det, gör man inga mål vinner man inga matcher.
– Men det var en ganska tight match ikväll med två väldigt bra målvakter.
Jo, FBK-målvakten Markus Svensson stod åter för en alldeles strålande insats mellan stolparna med ett antal kvalificerade räddningar.
– Ja, "Mackan" har spikat igen därbak, varit jävligt bra, berömmer FBK-backen.
Bara fyra poäng på fyra matcher, orolig?
– Nej, det är bara fyra matcher av femtiotvå, det är mycket hockey kvar, säger "Sebbe" bestämt.
– Det är ingen panik, nu tränar vi på måndag och fokuserar på nästa match.
– Det är bara att smälta förlusten och komma igen!