Viktig helg väntar J20
Publicerad: 2018-10-26
Junior
Återigen är det dags för tre matcher på tre dagar för killarna i J20. Idag går bussen söderut för möten mot förra helgens motståndare Växjö och Karlskrona.
– Två lag som garanterat är revanschlystna, säger tränare Markus Karlsson

Matcherna fortsätter dugga tätt för Färjestads J20 och denna gången väntar returmöten mot Växjö Lakers HC, första match ikväll 19:00. Senaste i söndags drabbades lagen samman och då drog Färjestad längsta strået efter straffar. Vi kommer se ett väl förberett Färjestad även denna helgen lovar tränare Karlsson.
– Vi har haft en bra vecka bakom oss med tuffa is- och fyspass samt noggranna videogenomgångar, menar Karlsson.

På lördag 14:00 är det återigen dags för att ställas mot varandra och detta dubbelmöte blir högintressant då dessa giganter ligger tätt intill varandra i tabellen.
– Vi kommer se till att vara redo från start i alla möten och därifrån göra jobbet i varje byte, säger en peppad tränare.

Efter en god söndagsfrukost åker killarna vidare till Blekinge för att där möta Karlskrona HK. Ett lag Färjestad plockade fem av sex poäng emot i helgen som var.
– Även detta blir en tuff nöt att knäcka. Men vi har varit disciplinerade med puck på bortaplan och det ska vi fortsätta med i helgens alla tre matcher, avslutar Markus Karlsson.

Matcherna:

Fredag kl. 19:00 i Växjö
Lördag kl. 14:00 i Växjö
Söndag kl. 11:00 i Karlskrona

Följ oss live via stats.swehockey.se

Skribent Viktor Algurén