Jacob Peterson ser fram emot Strömstad
Publicerad: 2020-08-21
Försäsong
Bussen har lämnat Karlstad med destination Strömstad och två matcher mot Leksand och Frölunda. Det blir första gången Jacob Peterson ställs mot sina forna lagkamrater.

– Det ska bli riktigt kul, säger han.

Försäsongen är ännu ung, men nyförvärvet Jacob Peterson tycker redan att det känns väldigt bra.
– Det var skönt att få den där första matchen i Västerås. Spelade med Carl Jakobsson och Daniel Viksten, och jag tycker att vi fick till det ganska så bra med tanke på att det var just första matchen, säger han.

Som alltid när det är nya omgivningar tar det ett tag att ”komma in i grejerna”. Peterson känner att han redan är där.
– Jag har stortrivts sedan jag kom, både i staden och med lagkamraterna. Nu ska det bli kul att åka till Strömstad och spela match, säger han strax innan avfärd.

Han har spelat Strömstad Hockey Classic förut - då med Frölunda. Han vet vad som väntar och han gillar den lilla turneringen.
– Strömstad som ställe är väldigt trevligt. Att sedan spela i den lilla hallen har också sin charm. Nu blir det ju utan publik, men ser ändå fram emot matcherna i helgen.

Någon speciell du kommer att snacka ”lite extra” med på lördag?

– Haha, nej inte någon speciell så, men man kan ju hoppas att Niklas Rubin står på lördag. Då ska jag jaga på honom lite. Annars får jag väl snacka lite fotboll med Max Friberg. Där står vi fortfarande på samma sida, ler han.

Kvällens match mot Leksand sänds på SportExpressen Play och sändningen startar 18:45.