Lennström: – Vi kommer inte upp i nivå.
Publicerad: 2019-01-10
Eftersnack
Formstarke FBK-backen Theodor Lennström var självkritisk efter lagets fjärde raka förlust.
– Vi är inte där riktigt, hjälper inte varandra tillräckligt, säger "Teddan".

För andra gången på tre veckor förlorade Färjestad borta mot HV71, återigen med uddamålet (2-3).
HV71 var lite hetare under första halvan av första perioden, sen jämnade FBK ut spelet.
– Första perioden var OK men inte så bra som vi vill att det ska vara, sammanfattar Theodor Lennström.
HV71 tog ledningen i andra perioden men FBK kvitterade genom Carl Jakobsson, hans andra mål på de två senaste matcherna. Sen kom 2-1 efter en oturlig studs på FBK-backen Robin Press skridsko.
– Surt mål, vi har inte haft studsarna med oss senaste matcherna, suckar Lennström.
– Men vi är inte där riktigt, hjälper inte varandra tillräckligt. Det skiljer så otroligt lite för att man ska vinna en sån här match, om vi vill lite mer än motståndarna så studsar det med oss istället.
HV gjorde 3-1 på straff i tredje perioden innan Oskar Steen dunkade in 3-2 på passning från Lennström. Du hade ett bra skottläge själv men passade ändå?
– Ja, det hade jag men jag såg att Steen var helt ren i mitten.
Då var det drygt nio minuter kvar, vad sa ni då?
– Vi vet ju vad vi kan, vi kan vända matcher och har gjort det förut flera gånger, säger FBK-backen.
– Vi gjorde ett bra försök men hade inte den riktiga energin idag.

24-åringen har sett bättre och bättre ut under säsongen, speciellt har hans offensiva raider blivit ett vapen för FBK. Matchen mot HV var inget undantag.
– Det kändes bra idag, kände mig pigg, säger han.
– Jag har fått mer självförtroende, speciellt i det offensiva spelet. Gör man några uppåkningar som lyckas så ger det självförtroende.

FBK förlorade nu för fjärde matchen i rad.
– Såklart riktigt surt, det gäller att vi hittar tillbaka till det spel vi hade i höstas så snabbt som möjligt.
Chans till revansch på lördag, hemma mot Malmö inför en fullsatt Löfbergs Arena?
– Alltid skönt att spela hemma, det är roligt att spela inför mycket folk, det ger energi, säger "Teddan".
– Men Malmö är tuffa att möta och det gäller att vi steppar upp ett snäpp, då ska vi vinna!