Inför Semifinal 3:7: – Vi kan bara påverka framtiden
Publicerad: 2019-04-10
Semifinal 3:7
Det var med knuten näve och revansch i sinnet som laget satte sig på bussen och lämnade Hovet i måndags.

– Vi har bra koll på matchen i två perioder, sen tappar vi det, säger tränare Johan Pennerborn.

Ett sylvasst powerplay lade en bra grund i den senaste matchen. Ledning med 2-0 och allt såg stabilt ut.
– Vi drar sedan på oss några utvisningar som ger Djurgården en väg in i matchen. Deras kvittering föregås av en klar offside, det är en hög klubba upp i Jens Westins ansikte lite senare. Men det har hänt och vi kan inte ändra på någonting. Vi kan däremot påverka framtiden vilket vi också har för avsikt att göra, säger Pennerborn och fortsätter:
– Vi kommer säkert att få domslut emot oss framöver men vi kan inte tillåta oss att det påverkar oss så mycket som sist. Vi måste ha vår disciplin och det ska inte få röra oss i ryggen. Klarar vi det kommer vi att bli lyckosamma, menar Pennerborn.

Lagkapten Mikael Wikstrand är inne på samma linje.
– Vi tappar huvudet och gav Djurgården något att gå på. Vi måste stänga ner bättre oavsett vad domarna tar för beslut.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00.