Lagbygget: Theodor Lennström klar för Färjestad BK
Publicerad: 2017-03-31
Lagbygget
En väl vädrad ”hemlighet”, men nu är det officiellt. Theodor Lennström lämnar BIK Karlskoga för spel i Färjestad BK.

Efter en kanonsäsong i BIK Karlskoga tar nu Theodor Lennström klivet till SHL och spel i Färjestad BK. Lennström spelade 26 SHL-matcher för AIK när laget senast var uppe men har de två senaste säsongerna spelat i BIK Karlskoga och hans utveckling har gått spikrakt uppåt.
– Han har haft ett fantastiskt år i BIK. Han har bra egenskaper och vill vara involverad. En producerande back som vill ta sitt spel till nästa nivå, säger sportchefen Håkan Loob.

Theodor har själv just avslutat säsongen i Karlskoga och på frågan hur han nu känner inför flytten kommer svaret snabbt:
– Jäkligt bra, rent av coolt! Det ska bli mycket inspirerande att få spela i en så stor klubb som varit så stabil under en så lång tid.
Han ser flytten som ett stort steg i den personliga utvecklingen men han har redan nu en del att bidra med.
– Jag är en stabil defensiv back som också gillar att fylla på framåt och producera. Jag vill vara en back som mina lagkamrater kan lita på. Och skulle det bli lite grinigt på plan så står jag mer än gärna upp och skyddar mig och mina lagkamrater. Jag kommer att lyssna och lära mig massor av ”Tolle”, skrattar han.

Flytten till Karlstad väntas ske inom någon månad.

Kontraktet med Theodor Lennström är skrivet på 2 raka år.