Regionalt målvaktskonvent till Löfbergs Arena
Publicerad: 2018-08-16
Söndagen den 2 september bjuder Svenska Ishockeyförbundet, Värmlands Ishockeyförbund och Färjestad BK in till Regionalt Målvaktskonvent i Löfbergs Arena. Färjestads målvaktstränare Maciej Szwoch och Daniel Hansen är två av instruktörerna vid konventet med temat ”Internationell utblick”.

Målvaktskonventet vänder sig till regionens målvaktstränare och finansieras med Idrottslyftsmedel och är därmed kostnadsfritt för deltagarna.

Den här gången riktar sig fortbildningen till målvaktstränare på alla nivåer och arrangeras i samarbete med flera av elitföreningarna och deras respektive distriktsförbund.

-På så sätt är får vi stor spridning över landet, nyttjar mesta möjliga kompetens inom målvaktsutveckling och hoppas även kunna bidra till ännu bättre samverkan mellan våra elitklubbar och deras distriktsförbund när det gäller utbildning, skriver Svenska Ishockeyförbundets målvaktsansvarige Thomas Magnusson på förbundets hemsida.

Tema för årets konvent är alltså ”Internationell utblick” och innehållet bygger i huvudsak på ett urval av de presentationer som ett stort antal svenska målvaktstränare hade tillfälle att uppleva på plats vid NetWork Goaltending Symposium i Nashville i början av juni. Syftet är att väcka nya tankar genom att inspireras av idéer från ett internationellt målvaktsperspektiv och därigenom ytterligare bredda kompetensen bland landets målvaktstränare.

Målvaktskonventet kommer att genomföras under hösten på tio platser runt om i landet, däribland alltså Löfbergs Arena i Karlstad. Instruktörer under dagen kommer att vara Maciej Szwoch och Daniel Hansen från FBK samt Kenneth Larsson och Morgan Svensson från Värmlands Ishockeyförbund.

För dig som målvaktstränare i regionen så finns mer information och anmälan till konventet här: http://www.swehockey.se/Hockeyakademin/Nyheter1/nyheterfranhockeyakademin/2018/kostnadsfriakonventformalvaktstranarepaallanivaer2/

Färjestad BK