Påminnelse: Två matcher i februari flyttas
Publicerad: 2019-02-12
Matchflytt
Färjestad BK har gått med på att flytta två hemmamatcher i februari (HV71 14/2 och LHC (16/2). Allt för att inte krocka med ett av Sveriges största återkommande evenemang, Rally Sweden.

Matchen mot HV71 skulle ha spelats torsdag 14 februari, samtidigt som Rally Sweden kör den första sträckan – en shakedown på Färjestad Travbana.
– Dels är krocken en praktisk och logistisk svår nöt att knäcka med så många människor på plats här ute på Färjestad vid samma tillfälle. Att vi också vill värna om Karlstad som besöksstad är en annan faktor. Då är det olyckligt att vi ”stjäl” publik från varandra, säger Färjestads VD Stefan Larsson.

Att flytta matcher är ingen enkel övning.
– Vi har ställt frågan till alla aktörer som är inblandade i våra matcher och nu fått okej från ligan, Cmore och de båda lagen vilket gör att vi kan få en riktig publikhelg på Färjestad utan att för den delen konkurrera med varandra. Alla har sett uppsidan i att vi gör det här och det är många som har dragit sitt strå till stacken för att få detta möjligt, säger Larsson.

Matcherna som berörs av flytten är den mot HV71, som skulle ha spelats på torsdagen. Den flyttas fram en dag till fredag kväll klockan 19:00. Den andra matchen som berörs är lördagsmatchen mot Linköping HC. Den spelas fortsatt på lördag 16 februari, men istället för nedsläpp 15:15 så blir det en kvällsmatch med start 20:00.

(Artikelt först publicerad 2018-11-14)