Lennström bakom tre mål mot Örebro
Publicerad: 2018-12-19
Eftersnack
Backen Theodor Lennström låg bakom tre av målen när Färjestad mirakelvände 0-3 till 4-3 hemma mot Örebro.
– Det spelar ingen roll vad vi ligger under med, vi vet att vi kan vända, säger Lennström.

– Jättekonstig match, säger Theodor Lennström efter Färjestads vändning från 0-3 till 4-3 i förlängningen.
– Vi kommer ut alldeles för tamt i första perioden, det märktes att det varit ledigt vilket det inte ska få göra, givetvis.
– Andra perioden lite bättre men fortfarande för dåligt.
Örebro hade verkligen full kontroll på matchen i 35-36 minuter med sin tremålsledning att gå på. Men i slutet på andra perioden hände något när FBK plötsligt spelade aggressivt och med desperation i spelet jagade en reducering. Något som verkade hänga i när tredje perioden startade.
Vad sa ni i andra puasen?
– Låter klyschigt men vi var tvungna att komma på insidan av dem, inte spela på utsidan.
Tränaren Johan Pennerborn berättade att han frågat laget om de hade kul därute.
– Vi hade inte så kul som vi skulle därute, vi gör ju det vi älskar och det visade vi i tredje, säger FBK-backen.
– Vi har den där känslan att det spelar ingen roll vad vi ligger under med så kan vi vända på matcher, vi hade tjugo minuter på oss.

FBK satte motståndarna under press direkt i tredje och fick utdelning när Lennström spelade in på mål och Joakim Nygård stötte in 1-3.
– Vi satte ettan ganska tidigt, då blir det skakigt hos Örebro.
I mitten av perioden kom 2-3 och det var Lennström som regisserade med en mästerlig passning in i mitten till Jens Westin.
– Tänkte skjuta först men såg att deras topp gick ner ganska djupt så jag passade in till Jens och det var ett riktigt bra avslut.
Michael Lindqvist kvitterade i slutet av tredje och matchen gick till förlängning. Då var det dags för kvällens assistkung att kliva fram igen. Lennström spelade in till Gustav Rydahl som spelade vidare till Lindqvist som avgjorde matchen med 4-3-målet.
– Sjukt stark grupp härinne, njuter Lennström och pekar runt omklädningsrummet.
Tre assist i samma match, lika många som du gjort under hela hösten?
– Har lite på pluskontot så det var väl dags att göra lite poäng.

Var det din bästa match för säsongen? – Ja, i alla fall offensivt säger 24-åringen som säger att han varit mest nöjd med defensiven den här säsongen hittills.