J20: Seger i Jönköping
Publicerad: 2018-10-15
Junior
Killarna i J20 gästade i fredags HV71 och tog med sig alla tre poäng hem till Karlstad. Bra utdelning i power play och stabil laginsats banade väg för andra raka segern.
– Riktigt skön vinst, säger tränaren Markus Karlsson.

J20 kunde åter inkassera en seger efter en stabil laginsats. Det var i andra perioden vid ställningen 1-1 som Färjestad via två snabba mål i power play kunde ge sig själva en 3-1 ledning. Detta bland annat genom ungtuppen Oscar Lawner som även assisterade Jakob Ringsby till 1-0 målet i första perioden, även det i power play.
– Riktigt kul att killarna får utdelning i spel 5 mot 4. Det gav oss momentum och med facit i hand avgjorde det matchen, konstaterar Karlsson.

Färjestad var inte klara där. Tidigt i tredje utökades ledningen till 4-1 genom Carl Berglund och därefter kontrollerades matchen fram till slutsignal. – Vi tar med oss mycket från den här matchen. Homogent försvarsspel, kontrollerat 5 mot 5 spel och fin utdelning när vi får chansen i PP, avslutar Markus Karlsson.

Notis - Linus Johnsson från J18 gjorde en stark debut med J20-gänget.

Målskyttar:

Jakob Ringsby