Ture Vargs Hockeylekis startar
Publicerad: 2020-09-10
Hockeyskola
Sugen att testa på ishockey, ha kul på isen och träffa Ture Varg? Nu drar Färjestad BK igång Ture Vargs Hockeylekis för barn födda 2015 eller senare.

Nu är det äntligen dags för våra allra yngsta att komma igång med ishockeyn! Söndagen 27:e september kl. 09.00 – 10.00 i Löfbergs ICE Arena (ligger bredvid Löfbergs Arena) så startar vi upp Ture Vargs Hockeylekis för barn födda 2015 eller senare.

För barnen i Tre Kronors Hockeyskola födda 2014 sker start den 27:e september kl. 10.00 – 11.00 i Löfbergs ICE Arena, och för de födda 2013 sker start kl. 11.00 – 12.00.

På Ture Vargs Hockeylekis kommer barnen att få lära sig att komma igång på skridskorna, spela match, träffa Ture Varg och framförallt ha väldigt kul. Utrustning som krävs är hjälm med galler, skridskor och klubba. Vill man ha full utrustning så går det självklart bra, men det är inget måste. Det kommer att finnas ledare på isen som tar hand om barnen, vill du som förälder vara med så är det helt okej.

På grund av situationen med covid-19 finns inga omklädningsrum tillgängliga, ombyte sker därför enklast hemma. På grund av rådande pandemi kan ändringar göras, detta meddelas till angiven e-post.

De första tre träningarna är kostnadsfria, därefter är kostnaden för Ture Vargs Hockeylekis 500 kr.
Avgiften sätts in på BG: 479-9110. Märk betalningen med barnets namn och personnummer samt Ture Varg.

Vi söker ständigt efter ledare som vill vara med och utveckla nästa generation. Är du sugen på att bli en del av Färjestad BK:s ledarteam? Hör av dig till oss på [email protected].

Anmälan görs på: www.trekronorshockeyskola.se

Projektledare Albin Tyllgren